محسنی اژه‌ای: قرارداد‌های حاکمیتی نباید با تغییر دولت‌ها مخدوش شوند واتس اپ برای آی پد عرضه شد جستجوی وب برای کاربران رایگان «کلود» در دسترس قرار گرفت وزیر آموزش و پرورش: ۳۰ هزار نفر را استخدام خواهیم کرد ۷۸ درصد ردشدگان گزینش معلمان در مرحله تجدیدنظر تأیید شدند هواشناسی ایران ۱۴۰۴/۳/۷؛ رگبار و رعدوبرق در ۱۵ استان پدرام مدنی جاسوس رژیم اسرائیل اعدام شد سیگار، قاتل خاموش مغز و عامل زوال عقل هشدار درباره خطرات شباهت ظاهری دارو‌ها اساسنامه مدرسه مجازی تصویب شد واکنش رئیس دانشگاه آزاد به ادعای علیرضا بیرانوند درباره پذیرش در دوره دکتری برخورد قاطع سازمان امور دانشجویان با گلوگاه‌های فساد در جذب دانشجو جهانگیر: ایران در مذاکره بر حق غنی‌سازی مُصر است / آزادی ۲ بازداشتی پرونده بندر رجایی/ تشکیل پرونده برای میرسلیم واکنش وزیر آموزش و پرورش به ماجرای لو رفتن سوالات امتحانات نهایی: کذب محض است مجوز استخدام ۲۷۰۰۰ نیرو در وزارت بهداشت / جذب ۹۵۰۰ پرستار جدید

حجم عجیب مصرف بنزین ایرباس A۳۸۰ | طراحی حیرت‌انگیز مخازن سوخت روی بال‌ها + فیلم

کل ظرفیت سوخت ایرباس A ۳۸۰ حدود ۳۲۰،۰۰۰ لیتر یا تقریبا ۸۴،۵۳۵ گالن آمریکایی است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 20
کد خبر: ۲۵۴۹۶۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ صفحات منتشر کننده این فیلم نوشته‌اند: این مقدار ظرفیت برای پشتیبانی از پرواز‌های طولانی‌مدت هواپیما ضروری است و به آن اجازه می‌دهد تا مسافت‌هایی تا حدود ۱۵،۲۰۰ کیلومتر (۹،۴۰۰ مایل) را بدون نیاز به سوخت‌گیری طی کند. سوخت در میان ۱۱ مخزن توزیع می‌شود، به طوری که مخازن بال‌ها عمده سوخت را نگهداری می‌کنند و مخازن تعادل در بخش دم هواپیما برای تنظیم مرکز ثقل در طول پرواز استفاده می‌شوند.

تقسیم بندی:

۱. چهار مخزن اصلی در بال‌ها: دو مخزن در هر بال.

۲. دو مخزن بیرونی در بال‌ها:یکی در هر بال، در بخش بیرونی‌تر قرار دارند.

۳. دو مخزن تعادل: این مخازن در تثبیت‌کننده افقی قرار دارند و در طول پرواز برای تعادل هواپیما به‌کار می‌روند.

۴. یک مخزن مرکزی بال:در بخش مرکزی جعبه بال، بین بدنه و بخش داخلی بال قرار دارد.

۵. دو مخزن سرریز:این مخازن در نوک بال‌ها قرار دارند و به عنوان مخازن اضافی عمل می‌کنند.

مصرف سوخت ایرباس A ۳۸۰ به عواملی مانند سرعت، ارتفاع، و شرایط پروازی بستگی دارد. اما به طور متوسط، این هواپیما در حدود ۱۱ تا ۱۲ تن سوخت در هر ساعت مصرف می‌کند، که معادل ۱۳،۵۰۰ تا ۱۵،۰۰۰ لیتر در ساعت است.

البته این مقدار مصرف برای یک هواپیمایی به این بزرگی و با توجه به ظرفیت بالای مسافری و برد طولانی آن، طبیعی است، اکا در بسیاری از مواقع و تفاوتی حجمی مسافران در فصول مختلف سال هواپیمایی با صرفه اقتصادی همیشگی محسوب نمیشود و بنابراین کم کم با توقف تولید در سال‌های گذشته در اینده‌ای نچندان دور از دیدن این غول‌های زیبا در اسمان محروم خواهیم شد. / همشهری

مطالب مرتبط
ارسال نظر